Conversie Optimalisatie

Al 17000+ bedrijven hebben via ons een CRO specialist voor conversie optimalisatie gevonden

✓ Lokale marketing bureau's
✓ GRATIS offertes
✓ Razendsnel vergelijken
Ontvang 3 vrijblijvende offertes van CRO specialisten en haal meer uit jouw bezoekers
Vul het formulier in en wij matchen jou direct aan een betaalbaar lokaal marketing bureau. Meer informatie nodig? Lees dan even verder. We hebben alle feiten voor jou op een rijtje gezet. Dan beantwoorden wij zo snel mogelijk jouw vragen over conversie optimalisatie.
    Selecteer de kanalen die je wilt inzetten middels online marketing. Weet je het niet zeker of heb je andere behoeften? Geef aan in het opmerkingenveld waar je naartoe wilt met jouw online uitingen!
  • De property waarvoor marketing verricht moet worden.
  • *Wij matchen je met 3 pro's uit jouw regio.
  • Er zal kort telefonisch contact met je worden opgenomen om je gegevens te bevestigen. Bij een foutief telefoonnummer wordt je aanvraag helaas niet doorgezet.
  • Wij gebruiken jouw gegevens alleen voor het toesturen van vrijblijvende offertes.

✓ gratis - ✓ vrijblijvend

Trustpilot

Veilig
SSL beveiligd

De laatste aanvraag
was 14 minuten geleden

Google is je grootste vriend

14 oktober 2020

Lang leve google, want daardoor kwam ik uit op Marketingkaart. Op het oog zag het er goed uit dus direct het offerteformulier ingevuld en zeer over dit bedrijf. Dank voor jullie hulp om de juiste professional voor de juiste prijs te vinden.

- Ellen Timmermans

Via linkedin niet hetzelfde

9 oktober 2020

Voor ons bedrijf zijn we redelijk actief op onder andere linkedin. Als eerste natuurlijk ons persoonlijke netwerk gevraagd voor tips, maar daar kwamen eigenlijk geen geen tips uit waarbij we een goed gevoel hadden. Op advies van een zakenrelatie kwamen we uit bij marketingkaart.nl en hier zijn we dan ook direct geslaagd.

- Bram Mol

betaalbaar en professioneel

13 oktober 2020

Ik dacht echt de hoofdprijs te moeten betalen maar dat viel echt reuze mee! Via Marketingkaart een offerte opgevraagd, 3 offertes ontvangen en gewoon lekker de meest voordelige gepakt. Dit is me erg bevallen! Bedankt.

- Ronald van Veen

Werkt goed dit

10 oktober 2020

Een erg prettig systeem dit. Ik keek eerst vaker via google maps, maar daar weet je ook nooit hoe goed ze zijn en kost het heel veel tijd om ze allemaal af te mailen. Marketingkaart heeft er wel voor gezorgd dat die hele zoektocht overbodig is.

- Petrus Timmermans

Ideale website

9 oktober 2020

Mijn verwachting was flinke kosten te maken, maar dit was niet het geval.

- Judith Kuijpers

Geen linkedin nodig

11 oktober 2020

Voor ons bedrijf zijn we erg actief op onder andere linkedin. Als eerste natuurlijk ons persoonlijke netwerk gevraagd voor hulp, maar daar kwamen eigenlijk geen geen tips uit waar wij een goed gevoel bij hadden. Op advies van een zakenrelatie kwamen we uit bij marketingkaart.nl en hier zijn we dan ook direct geslaagd.

- Johannes Jansen

Ideale tip

10 oktober 2020

Via bekenden terecht gekomen bij deze website. Duidelijk en helder. Ook tevreden over de gekozen specialist.

- Nicolaas van der Linden

Dit werkt fijn

9 oktober 2020

Een erg fijn systeem dit. Ik keek eerst vaker via google maps, maar daar weet je ook nooit hoe goed ze zijn en kost het enorm veel tijd om ze allemaal af te bellen. Marketingkaart heeft hier de oplossing voor geboden.

- Johan Groen

Gelijk gevonden wie ik nodig had via marketingkaart.nl

8 oktober 2020

Ik ben erg onder de indruk van de snelheid waarin ik een bedrijf gevonden heb dat bij me past. Ik kwam via googleop marketingkaart.nl terecht, en de site zag er allemaal heel netjes uit dus toen heb ik direct het formuliertje ingevuld. Mijns inziens duurde het nog 2 uur of ik had al een organisatie gevonden waarmee ik aan de slag wilde.

- Diana Prins

4.8
4.8 van de 5 sterren (gebaseerd op 149 reviews)
DruppelUp Marketing Reclame Partner
Fineline marketing
Funnelkanaal marketingbureau
Marketletic Marketingagency
Snelle Jongens marketingspecialis
Globe Marketing
Siren marketingbureau

Conversie Optimalisatie inzetten

We zien het vaak terug. Bedrijven en organisaties met een mooie website en een goede online marketing inzet. Het enige dat ontbreekt: conversies. Conversies zijn de acties die jij wilt dat je websitebezoeker uitvoert. Dit kan bijvoorbeeld een aankoop zijn, maar ook een ingevuld contactformulier of een inschrijving voor je nieuwsbrief. Als je het aantal bezoekers deelt door het aantal mensen dat is geconverteerd krijg je het conversieratio. Zoals je je waarschijnlijk al kan bedenken is een hoog conversieratio wenselijk. Een manier om het conversieratio een boost te geven is door de inzet van een conversie specialist. Hij kan een CRO (conversion rate optimization) rapport voor je opstellen.

Wat is een CRO rapport?

Er zijn enorm veel redenen waarom een bezoeker kan besluiten om af te haken. Zo kan je website er in zijn ogen onbetrouwbaar uit zien, of hij vind niet meteen wat hij zoekt. Een CRO specialist heeft meerdere tools tot zijn beschikking om uit te zoeken waar het mis gaat. Hij kan bijvoorbeeld kijken waar bezoekers klikken. Ook op plekken waar geen buttons zitten. Heb jij bijvoorbeeld een banner op je website zonder link, maar klikken mensen er toch op, dan is dat een gemiste kans. De conversie specialist detecteert deze zaken en zal je in het conversie optimalisatie rapport adviseren om een bepaalde handeling uit te voeren. Dit vaak in samenspraak met je webdeveloper. Zo kan je stapsgewijs de conversies op je website optimaliseren en een hoger conversieratio bewerkstelligen.

Waarom heb jij een conversie specialist nodig?

De meest voor de hand liggende reden is natuurlijk dat je je marketingbudget zo effectief mogelijk wilt gebruiken. Het is zonde om geld uit te geven aan advertenties zonder dat je bezoeker overgaat tot een conversie. Je kan je geld maar een keer uitgeven.

Daarnaast is de machtsverhouding steeds meer naar de consument aan het verschuiven. Waar de consument vroeger de keuze had uit de lokale winkels heeft hij nu beschikken over honderden websites met een vergelijkbaar aanbod. Bevalt je website niet? Zoekt hij toch een andere, keuze genoeg. Daarnaast wil je de bezoekers die wel overgaan op een conversie behouden. Wanneer jij een perfecte website ervaring faciliteert is de kans dat een bezoeker terugkomt voor een herhaalaankoop veel groter. Dit werkt hetzelfde als bij een restaurant of fysieke winkel. Wanneer je uitstekend geholpen en bediend wordt ben je sneller geneigd om nog eens terug te komen. Natuurlijk is dit afhankelijk van meerdere factoren. De conversie specialist heeft bijvoorbeeld geen invloed op de kwaliteit van je product. Wel kan hij je adviseren over je aanbod. Wanneer hij bijvoorbeeld ziet dat veel websitebezoekers zoeken naar een bepaald product of productcategorie zal hij je adviseren om dit toe te voegen aan je assortiment. Een kleine aanpassing kan al zorgen voor meer omzet.

Hoe gaat een conversie specialist te werk

Vaak begint het met inventariseren hoeveel data er beschikbaar is. Een conversie specialist wil zijn aanbevelingen namelijk altijd kunnen onderbouwen met bepaalde data. Denk hierbij aan Google Analytics. Het is moeilijk om te zien hoe bezoekers door je website navigeren als dit er maar 50 zijn. De conversie optimalisatie specialist heeft een bepaalde basis nodig om goede aanbevelingen te kunnen geven.

De conversie specialist zal daarnaast kijken welke andere tools hij kan inzetten om je van een zo goed mogelijk advies te kunnen voorzien. Denk hierbij ook aan de inzet van een usability en klanttevredenheidsonderzoek. Hierbij zal de conversie specialist een testgroep inzetten en deze op pad sturen met een aantal opdrachten. Bijvoorbeeld: ga naar testwebsite.nl en probeer in zo weinig mogelijk stappen product X te kopen of service Y af te nemen.

Door na de opdracht kritische vragen te stellen aan de testgroep komt de conversie specialist achter pijnpunten. Waar storen de bezoekers zich aan en waar kan het proces versoepeld worden? Met deze waardevolle inzichten kan de conversie specialist tot een goed onderbouwd advies komen. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je met de conversie specialist afspreekt. Heb je behoefte aan een minder uitgebreid rapport? Dan kan je ook geholpen worden. De conversie specialist zal dan nog steeds gebruik maken van data, maar ook veel gebruik maken van zijn ervaring en expertise. Het rapport zal dus niet gebaseerd zijn op de ervaring van een testpanel, maar op de data die de conversie specialist tot zijn beschikking heeft.

Waaraan herken je een goede conversie optimalisatie specialist?

Bij een samenwerking met een conversie optimalisatie specialist is een factor enorm belangrijk: zijn vermogen om een goed advies te geven. Je hebt namelijk niks aan een conversie optimalisatie rapport met enkel constateringen. Je wilt weten wat je moet veranderen om het aantal conversies te verhogen. Je mag dus ook van de conversie specialist verwachten dat hij zaken goed kan toelichten. Hij wordt eigenlijk een soort sparringpartner voor je. Je website is namelijk vaak een weerspiegeling van de identiteit van je bedrijf. Het is belangrijk dat hier rekening mee wordt gehouden in het advies.

Daarnaast zien wij ook vaak een behoorlijk verschil in kennisniveau’s terug bij conversiespecialisten. Je moet ervoor waken dat je meer krijgt dan enkel het standaard advies. Denk bij standaard advies aan tips als:

  • Voeg recensies toe aan je website
  • Zorg voor relevante keurmerken
  • Gebruik foto’s van je personeel om je website persoonlijker te maken
  • Formuleer USP’s (Unique Selling Points) en laat deze terugkomen

Hoewel dit advies waardevol is, en ook het aantal conversies kan verhogen, is het niet erg diepgaand en specifiek voor jouw website. Deze tips zijn overal op het internet terug te vinden en getuigen dus niet van een hoogstaand kennisniveau. Doe ook vooral zelf al research naar conversie verhogende factoren en pas deze toe. Dit zorgt ervoor dat de conversie specialist zich kan bezighouden met de echt belangrijke zaken en diepgaande analyses. Hiermee bespaar jij jezelf weer geld doordat de conversie specialist minder lang bezig is.

Vind snel en makkelijk een conversie specialist.

Zoals je je wel kan voorstellen zijn er veel bedrijven en organisaties die behoefte hebben aan een partij die ze kan helpen met het verhogen van de conversies. Dit heeft geresulteerd in een enorm aanbod aan conversiespecialisten. Zowel in goede, als in slechte specialisten. Wij hebben uit deze partijen een selectie gemaakt van bureau’s die jou het beste kunnen helpen met een CRO rapport of doorgaande conversie optimalisatie. Vraag dan via bovenstaand formulier direct 3 offertes aan bij conversiespecialisten bij jou in de buurt en zorg ervoor dat je meer waarde uit je website haalt!

Veel gestelde vragen over conversie optimalisatie

Over het algemeen zul je altijd een kleine periode hebben waarin het marketing bureau jouw business eerst even beter moet leren kennen. Je zult er zelf ook gebaat mee zijn om even persoonlijk kennis te maken. We raden daarom ook af om een week voordat je campagnes wilt starten op zoek te gaan naar een marketing bureau. Er zit vaak tijd in opstart en strategie, dus plan dit even goed vooruit!

Overstappen van marketing bureau is over het algemeen geen probleem. Ga wel even na wat de opzegtermijn is van je huidige contract met je bestaande marketing bureau. Probeer met je vorige marketing bureau af te spreken of zij de inhoud van voorgaand werk willen overdragen. Denk aan opgezette campagnes (beide onsuccesvolle en succesvolle) – hier kan jouw nieuwe partner learnings uit halen om sneller resultaten te boeken.

marketingkaart.nl opereert volledig onafhankelijk van alle marketing bureau's in Nederland. Wij zien welke marketing bureau's beschikbaar zijn en goed zijn in het uitvoeren van jouw opdracht. Wij maken een koppeling tussen jou en drie marketing bureau's waardoor er een win-win situatie ontstaat. Deze onderlinge concurrentie van marketing bureau's uit jouw regio die jouw opdracht graag willen hebben, zorgt er namelijk voor dat de prijs een stuk beter wordt voor jou!