Email Marketing

Al 17000+ bedrijven hebben via ons een email specialist voor email marketing gevonden

✓ Lokale marketing bureau's
✓ GRATIS offertes
✓ Razendsnel vergelijken
Ontvang 3 vrijblijvende offertes van email marketing specialisten
Vul het formulier in en wij matchen jou direct aan een betaalbaar lokaal marketing bureau. Meer informatie nodig? Lees dan even verder. We hebben alle feiten voor jou op een rijtje gezet. Dan beantwoorden wij zo snel mogelijk jouw vragen over email marketing.
    Selecteer de kanalen die je wilt inzetten middels online marketing. Weet je het niet zeker of heb je andere behoeften? Geef aan in het opmerkingenveld waar je naartoe wilt met jouw online uitingen!
  • De property waarvoor marketing verricht moet worden.
  • *Wij matchen je met 3 pro's uit jouw regio.
  • Er zal kort telefonisch contact met je worden opgenomen om je gegevens te bevestigen. Bij een foutief telefoonnummer wordt je aanvraag helaas niet doorgezet.
  • Wij gebruiken jouw gegevens alleen voor het toesturen van vrijblijvende offertes.

✓ gratis - ✓ vrijblijvend

Trustpilot

Veilig
SSL beveiligd

De laatste aanvraag
was 14 minuten geleden

Geen linkedin nodig

27 november 2020

Voor ons bedrijf zijn we redelijk actief op onder andere LinkedIn. Als eerste natuurlijk ons persoonlijke netwerk gevraagd voor hulp, maar daar kwamen eigenlijk geen bedrijven uit waar wij een goed gevoel bij hadden. Iemand tipte ons ook op marketingkaart.nl en hier zijn we dan ook direct geslaagd.

- Inge van de Velden

Eindelijk een goede site gevonden

30 november 2020

Na een zoektocht kwam ik uit op deze website. Een aanvraag doen voor een offerte leek me geen probleem. Ik ben zeer te spreken over de ontvangen offerte!

- Petrus Hermans

Eindelijk een fijne site

27 november 2020

Na een zoektocht arriveerde ik bij deze website. Een offerte aanvragen kan geen kwaad dacht ik. Ik ben erg te spreken over de ontvangen offerte!

- Maurice Bos

Snelle offerte

26 november 2020

Vrij snel na de aanvraag van de offerte had ik deze in mijn mailbox. Bedankt voor de snelle service.

- Dennis Prins

Snelle offerte

25 november 2020

Binnen korte tijd na het aanvragen van de offerte had ik deze in de mail. Bedankt voor de snelle levering.

- Eva Hofman

Fijn!

24 november 2020

Gisteren een aanvraag gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het zo goed zou werken. Wat een super service!

- Marleen van den Broek

Snelle offerte

24 november 2020

Vrij snel na het aanvragen van de offerte had ik deze ontvangen. Bedankt voor de snelle levering.

- Yvonne van de Veen

Google is je grootste vriend

22 november 2020

Na even googelen kwam ik uit op Marketingkaart. Mijn eerste gedachte was positief dus direct een offerte aangevraagd en zeer positief over dit bedrijf. Dank voor jullie hulp om de juiste professional voor de juiste prijs te vinden.

- Remco de Jong

Perfecte tip

23 november 2020

Via kennissen terecht gekomen bij deze website. Duidelijk en helder. Ook tevreden over het gekozen bedrijf.

- Franciscus van den Bosch

4.7
4.7 van de 5 sterren (gebaseerd op 164 reviews)
DruppelUp Marketing Reclame Partner
Fineline marketing
Funnelkanaal marketingbureau
Marketletic Marketingagency
Snelle Jongens marketingspecialis
Globe Marketing
Siren marketingbureau

Email marketing inzetten

E-mail marketing is een van de meest onderschatte marketingtools in 2020. Veel organisaties en bedrijven denken dat hun mail toch niet geopend wordt, in de spam beland of dat er geen omzet uit komt. Dit terwijl e-mail marketing een van de hoogste ROI’s (Return On Investment) heeft. Uit onderzoeken blijkt zelfs dat maar liefst 92% van de e-mailmarketeers een positieve ROI behaald. Een e-mail versturen kost namelijk geen geld. Natuurlijk heb je vaak een tool waarmee je je e-mails opmaakt en je contacten bijhoud, zoals Mailchimp. Deze zijn echter vaak, wanneer je net begint of een kleine database hebt, gratis te gebruiken. Een gratis manier om je klanten op de hoogte te houden van de ontwikkelingen van je branche, bedrijf of aanbod. Wanneer je momenteel geen e-mailmarketing inzet is dit zeker een gemiste kans.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is, zoals de naam al zegt, het versturen van mailings en nieuwsbrieven. Denk hierbij ook aan de mails die je verstuurt nadat iemand een iets heeft gekocht op je website. Over het algemeen zijn er 4 verschillende soorten e-mails die je als bedrijf verstuurt:

  1. Mails wanneer je een eenmalige actie of uitverkoopt hebt. Hiermee attendeer je de mensen die zich hebben ingeschreven op speciale kortingsacties, met als doel ze te laten converteren op je website.
  2. Nieuwsbrieven waarmee je mensen op de hoogte houd van de ontwikkelingen rondom je bedrijf.
  3. Transactionele e-mails wanneer mensen zich bijvoorbeeld inschrijven voor de nieuwsbrief, een aankoop hebben gedaan of zich hebben geregistreerd.
  4. Event-driven e-mails. Bijvoorbeeld wanneer je klant jarig is. Hiermee bied je een extra service. Je kan bijvoorbeeld overwegen om een kortingscode toe te voegen in die mail. Belangrijk hierbij is natuurlijk wel dat je over de geboortedatum van je klant beschikt.

Hetgeen dat e-mail marketing zo effectief maakt is het feit dat het een focus kanaal is. Wanneer een gebruiker je e-mail opent ziet hij enkel en alleen jouw boodschap. Dit terwijl je bij kanalen als Google of Facebook concurreert met andere bedrijven.

Waarom is e-mail marketing voor jou relevant?

Door de veranderde privacywet mag je niet zomaar meer iedereen mailen. Mensen moeten expliciet toestemming geven om gemaild te worden door jouw bedrijf. Hoewel veel bedrijven dat als negatief ervaren heeft het ook zijn voordelen. Wanneer iemand moeite doet om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief betekent dit vaak ook dat hij oprecht betrokken is bij je bedrijf of je aanbod.

Een ander groot voordeel is dat e-mail het kanaal is waar jij complete controle over hebt. Je bepaald zelf wat je hoe vaak communiceert. Daarnaast kan je ervan uitgaan dat je boodschap aankomt. Bij andere kanalen, zoals Facebook, is dit vaak maar de vraag.

Daarnaast is het tegenwoordig mogelijk om veel van je e-mail marketing te automatiseren. Je kan bepaalde triggers en regels instellen die ervoor zorgen dat bepaalde mensen een mail krijgen op een bepaald moment. Neem het voorbeeld van de jarige klant. Als je zijn geboortedatum weet, weet je in principe nu al dat je hem ieder jaar op dezelfde dag een e-mail kan sturen die waarde toevoegt. Deze mail hoef je echter maar 1x aan te maken voor al je klanten. Voorheen waren deze zaken alleen beschikbaar voor de grootste e-commerce partijen, nu is het vaak al mogelijk om voor een paar tientjes een volwaardig e-mail marketing programma aan te schaffen.

Waarom jij een e-mail marketeer nodig hebt.

Hopelijk ben je ondertussen overtuigt van de kracht van e-mailmarketing. Nu is het nog zaak dat je het zo goed mogelijk aanpakt, een van die manieren is door het uit te besteden. Iedere goede ondernemer heeft het vaak al druk genoeg. Daarnaast is het zonde om een effectief kanaal slecht aan te pakken. E-mail marketing heeft zeker potentie, als je het goed aanpakt. Denk bijvoorbeeld aan je e-mail tool. Voordat je alle ins en outs doorhebt ben je waarschijnlijk een half jaar verder, terwijl de e-mail marketeer dagelijks met deze tools werkt. Daarnaast zijn er ontelbare “trucjes” om ervoor te zorgen dat je e-mail beter converteert. Denk hierbij aan opens en clicks naar je website. Door zijn kennis en ervaring weet de e-mail marketeer hoe hij deze zaken effectief kan inzetten om ook jouw klant te verleiden tot aankoop. Hiermee bespaar je tijd terwijl het je geld oplevert.

Kan jouw email marketing ook een upgrade gebruiken? Laat ons je helpen!

Hoe gaat een e-mail marketeer te werk?

Als je nog niet beschikt over een e-mailprogramma zal de e-mailmarketeer met jou een programma uitzoeken dat voldoet aan je eisen. Laat je hierdoor altijd goed informeren door de marketeer. Hij weet namelijk vaak al welk programma welke functionaliteiten heeft. Daarnaast kan hij goed inschatten waar de behoefte ligt.

Vervolgens gaat hij aan de slag met je contacten database. Mocht je deze nog niet hebben gaat hij samen met jou kijken naar nieuwe manieren om e-mailadressen te verzamelen. Wanneer je een redelijke basis hebt begint hij met het maken van een template en het instellen van automatische processen. Deze template kan hij daarna gebruiken om al je e-mails op te maken. Dit bespaart hem weer tijd, en jou dus geld.

Waaraan herken je een goede e-mailmarketeer?

Een goede e-mailmarketeer doet meer dan alleen het versturen van je e-mails. Hij adviseert je ook over andere zaken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de nieuwe privacywet. In mei 2018 is er het een en ander veranderd rondom het versturen van e-mails en het verzamelen van e-mailadressen. Dit moet nu aan bepaalde eisen voldoen, voldoe je hier niet aan kan het zijn dat je een flinke boete krijgt. Een e-mail marketeer kan je helpen dit te voorkomen. Daarnaast kan een e-mail marketeer je helpen met het verzamelen van deze e-mailadressen. Hij is vaak op de hoogte van nieuwe manieren om e-mailadressen te verzamelen.

Zoals al eerder benoemd is het mogelijk om veel zaken te automatiseren. Je moet echter wel weten wat je kan automatiseren en hoe dit moet. Voor de e-mailmarketeer is dit niets nieuws. Hij zal daarnaast op de hoogte zijn van alle nieuwe ontwikkelingen.

Ook zijn er wat basisfactoren waar je op moet letten. De e-mailmarketeer moet in staat zijn om je huisstijl te bewaken en beschikken over voldoende kennis van de Nederlandse taal.

Vraag snel en makkelijk 3 offertes aan voor e-mail marketeers

Wij begrijpen dat je door het grote aanbod niet meer weet waar je op moet letten. Wij hebben daarom een selectie gemaakt van de beste e-mail marketing bureau’s. Vraag nu via bovenstaand formulier snel en vrijblijvend 3 offertes aan en begin zo snel mogelijk met het versturen van succesvolle e-mails!

Ontvang direct vrijblijvende offertes van email marketing specialisten

Veel gestelde vragen over email marketing uitbesteden

Over het algemeen zul je altijd een kleine periode hebben waarin het marketing bureau jouw business eerst even beter moet leren kennen. Je zult er zelf ook gebaat mee zijn om even persoonlijk kennis te maken. We raden daarom ook af om een week voordat je campagnes wilt starten op zoek te gaan naar een marketing bureau. Er zit vaak tijd in opstart en strategie, dus plan dit even goed vooruit!

Overstappen van marketing bureau is over het algemeen geen probleem. Ga wel even na wat de opzegtermijn is van je huidige contract met je bestaande marketing bureau. Probeer met je vorige marketing bureau af te spreken of zij de inhoud van voorgaand werk willen overdragen. Denk aan opgezette campagnes (beide onsuccesvolle en succesvolle) – hier kan jouw nieuwe partner learnings uit halen om sneller resultaten te boeken.

marketingkaart.nl opereert volledig onafhankelijk van alle marketing bureau's in Nederland. Wij zien welke marketing bureau's beschikbaar zijn en goed zijn in het uitvoeren van jouw opdracht. Wij maken een koppeling tussen jou en drie marketing bureau's waardoor er een win-win situatie ontstaat. Deze onderlinge concurrentie van marketing bureau's uit jouw regio die jouw opdracht graag willen hebben, zorgt er namelijk voor dat de prijs een stuk beter wordt voor jou!