Online Marketing Bureau

Al 17000+ bedrijven hebben via ons een online marketing bureau gevonden

✓ Lokale marketing bureau's
✓ GRATIS offertes
✓ Razendsnel vergelijken
Ontvang 3 vrijblijvende offertes van top online marketing bureau’s
Vul het formulier in en wij matchen jou direct aan een betaalbaar lokaal marketing bureau. Meer informatie nodig? Lees dan even verder. We hebben alle feiten voor jou op een rijtje gezet. Dan beantwoorden wij zo snel mogelijk jouw vragen over online marketing bureau.
    Selecteer de kanalen die je wilt inzetten middels online marketing. Weet je het niet zeker of heb je andere behoeften? Geef aan in het opmerkingenveld waar je naartoe wilt met jouw online uitingen!
  • De property waarvoor marketing verricht moet worden.
  • *Wij matchen je met 3 pro's uit jouw regio.
  • Er zal kort telefonisch contact met je worden opgenomen om je gegevens te bevestigen. Bij een foutief telefoonnummer wordt je aanvraag helaas niet doorgezet.
  • Wij gebruiken jouw gegevens alleen voor het toesturen van vrijblijvende offertes.

✓ gratis - ✓ vrijblijvend

Trustpilot

Veilig
SSL beveiligd

De laatste aanvraag
was 14 minuten geleden

Dit werkt fijn

3 maart 2024

Een erg fijn systeem dit. Ik keek eerst vaker via google maps, maar daar kun je ook niet van op aan en kost het heel veel tijd om ze allemaal af te mailen. Marketingkaart heeft daar een overbodige zoektocht van gemaakt.

- Nancy Postma

Duidelijke website

27 februari 2024

Mijn verwachting was aanzienlijke kosten te maken, maar dit was niet het geval.

- Michel Willems

Werkt lekker!

18 februari 2024

Een erg prettig systeem dit. Ik keek eerst vaker via google maps, maar daar weet je ook nooit hoe goed ze zijn en kost het ZO veel tijd om ze allemaal af te mailen. Marketingkaart heeft hier de oplossing voor geboden.

- Matthijs de Wit

snelle service

12 februari 2024

Het duurde niet lang voordat ik een betrokken professional vond via marketingkaart.nl. Lekker in de buurt, fijn persoonlijk contact en een eerlijke prijs.

- Elizabeth de Lange

Geen linkedin nodig

5 februari 2024

Voor ons bedrijf zijn we redelijk actief op onder andere Linkedin. Als eerste natuurlijk ons eigen netwerk gevraagd voor tips, maar daar kwamen eigenlijk geen geen tips uit waarbij we tevreden waren. Iemand tipte ons ook op marketingkaart.nl en hier zijn we dan ook direct geslaagd.

- Roel Martens

erg snel

27 januari 2024

Het duurde niet lang voordat ik een fijne deskundige vond via marketingkaart.nl. Fijn lokaal, aangenaam persoonlijk contact en een hele fijne prijs.

- Niels de Jong

Goed contact

19 januari 2024

Na de offerte had ik nog enkele vragen. Deze werden zeer adequaat beantwoord. Erg tevreden over de communicatie met dit bedrijf! Ook de juiste persoon ontdekt.

- Paulus van der Horst

Lang leve google

11 januari 2024

Een korte zoektocht op google bracht me naar Marketingkaart. Mijn eerste gedachte was positief dus direct het offerteformulier ingevuld en tevreden over dit bedrijf. Dank voor jullie hulp om de juiste professional voor de juiste prijs te vinden.

- Patricia van Veen

Perfecte website

31 december 2023

Ik had verwacht aanzienlijke kosten te maken, maar dit viel me heel erg mee!

- René Huisman

4.9
4.9 van de 5 sterren (gebaseerd op 265 reviews)
DruppelUp Marketing Reclame Partner
Fineline marketing
Funnelkanaal marketingbureau
Marketletic Marketingagency
Snelle Jongens marketingspecialis
Globe Marketing
Siren marketingbureau

Online marketing bureau inschakelen

Het inschakelen van een online marketing bureau is tegenwoordig essentieel. Waar vroeger folders, kranten en billboards werden ingezet om in contact te komen met je doelgroep, gebeurt dat nu vooral online. Door de digitalisering en het internet of things zijn er de afgelopen jaren enorme verschuivingen geweest. Bedrijven die slim gebruik maken van online marketing, zoals coolblue, bol.com en booking.com, groeiden exponantieel. Bedrijven die achter de feiten aanlopen, zoals de V&D en blokker, vallen om. Het succes van deze online giganten ligt in het slim inspelen op de behoefte van hun doelgroep en deze doelgroep op het juiste moment te prikkelen. Een internet marketing bureau zet dan ook meerdere middelen in om jouw doelgroep op het juiste moment te bereiken. Denk hierbij aan zoekmachine adverteren, conversie optimalisatie, zoekmachine optimalisatie en e-mailmarketing.

Hoe gaat een online marketing bureau te werk?

Voor veel ondernemers en bedrijfseigenaren is het werk dat een online marketingbureau verricht moeilijk te begrijpen. Zelfs online marketeers hebben vaak moeite met te specificeren wat ze nu precies doen. Een goed online marketing bureau zal in ieder geval altijd beginnen met het formuleren van een strategie. Hier komen een aantal zaken bij kijken. Allereerst zal er een doelgroep bepaald moeten worden, dit gebeurt vaak in overleg met jou. Jij weet namelijk het meeste van de branche waarin je opereert en wie je klanten zijn. Het online marketing bureau controleert natuurlijk wel of de doelgroep die je voor ogen hebt ook de gewenste doelgroep is. Dit doen ze op basis van historische data van je website. Misschien kom je er al snel achter dat je focus niet op de juiste doelgroep lag. Het is belangrijk dat de doelgroep zo uitgebreid mogelijk beschreven wordt, het is namelijk de basis van je marketingstrategie.

Heb je je doelgroep goed voor ogen? Dan is het tijd om doelstellingen te formuleren. Wat wil je eigenlijk dat je doelgroep doet? Ben je op zoek naar meer online verkopen of is naamsbekendheid je voornaamste doel. Het kan ook een doel zijn om meer mensen in je fysieke winkel te krijgen. Het formuleren van je doel is bepalend voor de middelen die het online marketing bureau gaat inzetten. Je wilt namelijk wel het meeste waar voor je geld krijgen.

Nu je, samen met het online marketing bureau, bovenstaande zaken helder hebt geformuleerd is het tijd om over te gaan op het creatieve gedeelte. Denk hierbij aan:

  • Welke tone of voice je gaat gebruiken.
  • Welke boodschap je wilt communiceren.
  • Welke doelgroep je met welk kanaal wilt bereiken.

Belangrijk hierbij is dat je alle bovenstaande zaken samen met het online marketing bureau formuleert. Je wilt namelijk een optimale mix hebben van marketingkennis en kennis vanuit je eigen ervaring. Jij weet namelijk waar je naartoe wilt met je bedrijf, het marketing bureau helpt je met daar terecht te komen!

Behoefte aan een betere online marketing? Wij hebben vakkundige bureaus voor je geselecteerd.

Waaraan herken je een goed online marketingbureau

Een goed marketing bedrijf herken je aan een aantal factoren. Zoals iedere samenwerking is het belangrijk om open en eerlijk tegen elkaar te zijn. Vooral digitale marketing bureau’s zullen namelijk veel moeten testen, welke advertentieteksten werken het beste, welke campagnes leveren het gewenste resultaat op, welk tijdstip is het beste om nieuwsbrieven te versturen. Testen kost vaak tijd en geld, maar het is de enige manier om tot het optimale resultaat te komen. Zolang het marketingbedrijf jou in dit proces betrekt, en open communiceert over de uitkomsten van deze testen, weet jij ook waar je aan toe bent. Alleen zo weet je of je een goede samenwerking hebt. Zorg er ook voor dat je inzage hebt in de inspanningen en resultaten van je online marketing. Een goed online marketing bureau is datagedreven. Dit wil zeggen dat ze keuzes maken op basis van data. Als je al een tijdje een website hebt is er vaak al historische data. Deze wordt geanalyseerd en meegenomen in de bepaling van de strategie. Ook campagne data is relevant. Je wilt namelijk inzichtelijk hebben welke campagne voor omzet zorgt en welke niet. Het online marketingbureau zal dit voor je monitoren en bijsturen waar nodig. Daarnaast is het zaak dat het online marketing bureau je tegen durft te spreken. Heb jij een onrealistische doelstelling? Dan is het zaak dat het marketingbureau je dit durft te vertellen. Zo kan je op tijd bijsturen en kom je niet voor onaangename verrassingen te staan.

Samenwerken met een marketingbureau is te vergelijken een persoonlijke relatie. Open en eerlijke communicatie zijn de sleutel tot een gelukkig samenzijn. Het is ook wenselijk dat jouw bedrijf en het marketing bedrijf een vergelijkbare visie hebben. Wanneer je een gezamenlijk doel nastreeft weet je dat beide kanten zich maximaal zullen inzetten.

Waarom je een online marketingbureau moet inhuren

Zoals al eerder benoemd is internet marketing de nieuwe manier om je doelgroep te bereiken. Het is belangrijk dat je maximale online zichtbaarheid hebt. Daarnaast is het niet realistisch dat je zelf al je online marketing gaat uitvoeren. Vooral als je een klein bedrijf hebt. Online marketing is namelijk een breed vakgebied, je kan geen expert worden in alle facetten van online marketing. Hier kom je, naast de reguliere werkzaamheden die je verricht, simpelweg niet aan toe. Daarnaast kan je gebruikmaken van de online ervaring van een internet marketing bureau. Een marketing bedrijf heeft vaak meerdere mensen in dienst die gespecialiseerd zijn in verschillende diensten.

Ook weet je zeker dat je de middelen optimaal inzet. Veel ondernemers hebben zelf al eens campagne’s aangemaakt. Dit zonder te weten of ze rendabel zijn. Een goed online marketing bureau meet welke campagnes succesvol zijn. Daarnaast maken ze inzichtelijk welke online route een consument bewandeld om uiteindelijk bij jouw product of dienst uit te komen. Deze waardevolle inzichten zorgen ervoor dat de marketinginspanningen geoptimaliseerd kunnen worden. Zo kost het je uiteindelijk minder geld om hetzelfde resultaat te bereiken.

Om deze campagnes succesvol te maken moet er vaak ook het een en ander aan je website gebeuren. Online marketing bureau’s maken het gedrag van je websitebezoeker inzichtelijk. Vind deze bezoeker het product of dienst waar hij naar op zoek is. Wordt het hem zo makkelijk mogelijk gemaakt? Een campagne kan pas succesvol zijn als met deze zaken rekening wordt gehouden. Zo haal je het maximale uit je budget.

Wat kost een online marketingbureau gemiddeld?

Geïnteresseerd in het inschakelen van een online marketingbureau? Dan zijn er 2 hoofduitgaven:

  1. De uren van het online marketingbureau
  2. Je marketinguitgaven (advertentiekosten, content, linkbuilding etc)

Traditioneel gezien wordt altijd aangeraden om 10% van je omzet te reserveren voor marketingbudget. Wil je echter groeien raden we aan om iets meer dan dit te reserveren zodat je kunt investeren in echte professionals. Natuurlijk is 10% een goede hoeveelheid om mee te beginnen. Je kunt altijd aangeven in de opmerkingen dat je bijvoorbeeld wilt starten met een totaalbudget van €500 per maand, en vraagt aan het marketingbureau om dit zo optimaal mogelijk in te zetten voor jouw business.

Vraag 3 offertes aan bij verschillende online marketingbureaus

Nu je weet waar je een online marketing bureau voor nodig hebt is het tijd om contact op te nemen met een aantal geschikte partijen. Door bovenstaand formulier in te vullen krijg je snel 3 jouw kant op gestuurd. Waar wacht je nog op? Tijd voor actie!

Ontvang direct vrijblijvende offertes van online marketing bureaus

Veel gestelde vragen over online marketing bureau

Over het algemeen zul je altijd een kleine periode hebben waarin het marketing bureau jouw business eerst even beter moet leren kennen. Je zult er zelf ook gebaat mee zijn om even persoonlijk kennis te maken. We raden daarom ook af om een week voordat je campagnes wilt starten op zoek te gaan naar een marketing bureau. Er zit vaak tijd in opstart en strategie, dus plan dit even goed vooruit!

Overstappen van marketing bureau is over het algemeen geen probleem. Ga wel even na wat de opzegtermijn is van je huidige contract met je bestaande marketing bureau. Probeer met je vorige marketing bureau af te spreken of zij de inhoud van voorgaand werk willen overdragen. Denk aan opgezette campagnes (beide onsuccesvolle en succesvolle) – hier kan jouw nieuwe partner learnings uit halen om sneller resultaten te boeken.

marketingkaart.nl opereert volledig onafhankelijk van alle marketing bureau's in Nederland. Wij zien welke marketing bureau's beschikbaar zijn en goed zijn in het uitvoeren van jouw opdracht. Wij maken een koppeling tussen jou en drie marketing bureau's waardoor er een win-win situatie ontstaat. Deze onderlinge concurrentie van marketing bureau's uit jouw regio die jouw opdracht graag willen hebben, zorgt er namelijk voor dat de prijs een stuk beter wordt voor jou!