Zoekmachine Optimalisatie

Al 1700+ bedrijven hebben via ons een SEO specialist voor zoekmachine optimalisatie gevonden

zoekmachine optimalisatie

Vul het formulier in en wij matchen jou direct aan een betaalbaar lokaal marketing bureau. Meer informatie nodig? Lees dan even verder. We hebben alle feiten voor jou op een rijtje gezet. Dan beantwoorden wij zo snel mogelijk jouw vragen over zoekmachine optimalisatie.

Ontvang 3 vrijblijvende offertes van SEO specialisten en kom hoger in google
1 Jouw regio
2 Jouw opdracht
3 Ontvang offertes
  • *Wij matchen je met 3 pro's uit jouw regio.

✓ gratis - ✓ vrijblijvend

laatste aanvraag 14 minuten geleden

4.8
4.8 van de 5 sterren (gebaseerd op 18 reviews)
DruppelUp Marketing Reclame Partner
Fineline marketing
Funnelkanaal marketingbureau
Marketletic Marketingagency
Snelle Jongens marketingspecialis
Globe Marketing
Siren marketingbureau

Vlugge offerte

13 oktober 2019

Binnen korte tijd na het aanvragen van de offerte had ik deze in mijn mailbox. Bedankt voor de snelle service.

- Anita van der Linden

Goed contact

3 oktober 2019

Na de offerte had ik nog enkele vragen. Deze werden zeer snel en professioneel beantwoord. Aangenaam verrast over de communicatie met dit bedrijf! Ook de juiste persoon kunnen vinden.

- Martin de Lange

Fijn!

28 september 2019

Afgelopen week het formuliertje ingevuld en we moeten eerlijk zeggen dat we niet verwacht hadden dat het zo goed zou werken. We staan in contact met een super fijn bedrijf!

- Gerardus van der Meer

Werkt goed dit

20 september 2019

Een erg fijn systeem dit. Ik keek eerst vaker via google maps, maar daar weet je ook nooit hoe goed ze zijn en kost het heel veel tijd om ze allemaal af te bellen. Marketingkaart heeft hier de oplossing voor geboden.

- Anne Koster

Gevonden via forum

19 september 2019

Door een forum deze site gevonden. Blij met de ontvangen offerte. Fijne specialist

- Eva Willems

Vlugge offerte

6 september 2019

Vrij snel na de aanvraag van de offerte had ik deze in de mail. Bedankt voor de snelle service.

- Bram Groen

Lang leve google

4 september 2019

Een korte zoektocht op google bracht me naar Marketingkaart. Op het oog zag het er goed uit dus direct het offerteformulier ingevuld en erg te spreken over dit bedrijf. Dank voor jullie hulp om de juiste professional voor de juiste prijs te vinden.

- Marjolein Hoekstra

Snelle match via marketingkaart.nl

27 juni 2019

Ik ben erg onder de indruk van de snelheid waarin ik een bedrijf gevonden heb dat bij me past. Door google kwam ikop marketingkaart.nl terecht, en de pagina zag er allemaal netjes uit dus toen heb ik direct het formuliertje ingevuld. Volgens mij duurde het nog dag of ik had al een bedrijf gevonden waarmee ik aan de slag wilde gaan.

- Sebastiaan Koning

Erg tevreden

16 mei 2019

Ik ben erg tevreden over het bedrijf dat ik vond via de offerte van Marketingkaart. Heel prettige samenwerking ervaren.

- Nathalie van Dam

aangename service

8 mei 2019

Voor ons bedrijf zijn we op zoek naar een bedrijf dat professionals levert. Een eenvoudige zoekopdracht in google leverde deze site op. We zijn erg te spreken over de snelheid waarop we de offerte ontvingen en hebben een professional gevonden die past binnen ons bedrijf. Super bedankt Marketingkaart!

- Steven de Jonge

Fijn dat Marketingkaart bestaat!

2 mei 2019

Lang op zoek geweest naar een website zoals dit, totdat een kennis mij tipte op Marketingkaart. Ik werk namelijk in dezelfde branche, maar krijg soms verzoeken op een te lange afstand. Omdat ik mijn klanten toch wil helpen stuur ik ze vanaf nu naar marketingkaart.nl!

- Robin Kuiper

Goed contact

1 april 2019

Na de offerte had ik nog enkele vragen. Deze werden zeer adequaat beantwoord. Erg tevreden over de communicatie met dit bedrijf! Ook de juiste persoon gevonden.

- Thijs van der Horst

snelle service

21 maart 2019

Het heeft niet heel lang geduurd voordat ik een aangename deskundige vond via marketingkaart.nl. Fijn dichtbij, fijn persoonlijk contact en niet te vergeten een eerlijke prijs.

- Marjolein Brouwer

Snelle offerte

28 februari 2019

Vlak na de aanvraag van de offerte had ik deze in mijn mailbox. Bedankt voor de snelle levering.

- Pascal van der Laan

Gevonden via forum

17 februari 2019

Door een forum hier beland. Blij met de offerte die ik heb ontvangen. De specialist heeft goed werk geleverd

- Erik Kuijpers

snel geholpen

25 januari 2019

Het heeft niet heel lang geduurd voordat ik een aangename professional vond via marketingkaart.nl. Fijn in de omgeving, goed persoonlijk contact en niet te vergeten een hele fijne prijs.

- Martijn Dekker

Zoekmachine optimalisatie inzetten

Het is een doel van veel ondernemers: hoger in Google terecht komen. Het is namelijk zonde om een mooie website te hebben die niemand weet te vinden. SEO is echter een van de moeilijkste online marketing disciplines. Het is vaak een langdurig proces waarbij continu geoptimaliseerd moet worden.

Wat is SEO

SEA staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Eigenlijk is het een verzamelnaam voor alle processen die ervoor zorgen dat jij hoger in Google terecht komt. Je optimaliseert je website zodat Google deze beter kan indexeren, dit doe je door bijvoorbeeld de juiste zoekwoorden terug te laten komen, zorgen dat je website technisch in orde is en linkbuilding. Er zijn dus meerdere factoren die ervoor zorgen dat jouw website geoptimaliseerd is voor zoekmachines.

De 3 SEO optimalisatie onderdelen

Om het overzichtelijk te houden delen we SEO op in 3 verschillende onderdelen:

  1. Technische optimalisatie: we zien het vaak gebeuren, er wordt een goed werkende website opgeleverd waar je in eerste instantie heel tevreden mee bent. Echter wanneer de SEO specialist ermee aan de slag gaat kom je erachter dat de webbouwer het een en ander moet aanpassen. Dit zorgt weer voor extra werk, en vaak ook geld. Wanneer de website SEO-technisch niet in orde is weet de zoekmachine vaak niet eens waar de website over gaat, of erger nog, wordt ie helemaal niet geïndexeerd.
  2. Content: de afbeeldingen en teksten op je website. Het is handig dat je, voordat je begint met het vullen van je website, goed nadenkt over de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Een SEO specialist maakt gebruik van verschillende tools om erachter te komen welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt en op welke zoekwoorden voldoende volume zit. Je kan er vaak ook voor kiezen om het schrijven van teksten uit te besteden. Dan weet je zeker dat ze SEO geoptimaliseerd zijn.
  3. Off-site SEO: Er zijn ook zaken die van invloed zijn op je ranking die in principe niks met je eigen website te maken hebben. Zo is het voor een goede ranking belangrijk dat je gebruik maakt van linkbuilding. Met linkbuilding zorg je er eigenlijk voor dat andere websites links plaatsen naar jouw website. Zo versterk je de waarde van je eigen website.

Zoekmachine optimalisatie in 2019

Voorheen was het mogelijk om goed te ranken door alleen goed gebruik te maken van zoekwoorden en heel veel backlinks. Er zijn echter een aantal nieuwe factoren waarmee Google, en andere zoekmachines, de waarde van je website bepaald. Zo wordt er bijvoorbeeld gekeken naar de gebruikerservaring van je bezoeker. Wanneer een bezoeker van je website veel tijd spendeert aan het lezen van pagina’s ziet Google dit als positief. Je website bevat waarschijnlijke waardevolle content: de bezoeker vindt de informatie die hij zoekt.

Ook wordt gekeken naar het aantal pagina’s die een gebruiker bezoekt. Hoe meer tijd er wordt doorgebracht op je website, hoe beter Google je website indexeert. Voor Google draait het namelijk allemaal om waarde. De website’s die de meeste waarde toevoegen staan dan ook hoger in Google. Website’s die meteen worden weggeklikt omdat ze niet voldoen aan de verwachtingen van de bezoeker staan natuurlijk onderaan. Een goede SEO specialist weet hier natuurlijk alles vanaf en zal dit meenemen in zijn advies.

Hoe gaat een SEO specialist te werk?

Wanneer je iemand inschakelt om je te helpen bij je zoekmachine marketing heb je vaak een keuze. Je kan je laten adviseren, of je besteed de SEO werkzaamheden volledig uit. Vaak maakt dit voor de eerste stap van de werkzaamheden niet uit. De SEO specialist zal namelijk altijd beginnen met het maken van een analyse. Hij of zij brengt de huidige situatie inzichtelijk en signaleert snelle verbeterpunten: quick wins. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar zoekwoorden waar je momenteel al op ranked en relevante zoekwoorden waar nu nog geen vindbaarheid op is gecreëerd. Vaak wordt hierna een prioriteitenlijst gemaakt van zoekwoorden die optimalisatie kunnen gebruiken. Hiermee gaat hij of zij aan de slag. Als je alleen advies wilt, zal hij je handvatten meegeven om er zelf mee te werken. Wij raden altijd aan om het door een professional te laten uitvoeren. Het kost waarschijnlijk meer geld, maar het levert ook veel op.

Waaraan herken je een goede SEO specialist

Zoals bij iedere zakelijke relatie is het belangrijk dat er een open en eerlijke communicatie plaatsvindt. Het is belangrijk dat de specialist realistische verwachtingen schept. SEO is een langdurig proces, je kan dus niet al na een maand verwachten dat je bovenaan in Google staat. Aan de SEO specialist de taak om te kijken wat er wel mogelijk is, en op welke zoekwoorden potentie zit. Daarnaast mag je verwachten dat je regelmatig geupdate wordt over de status van het proces. Ook bij zoekmachine optimalisatie is het mogelijk om de resultaten te monitoren. Zie je namelijk een stijging in organisch verkeer naar je website? Dan weet je dat de werkzaamheden zijn vruchten afwerpen. Ook kan een goede SEO specialist zien of je site hoger in Google terecht komt op de bepaalde zoekwoorden. Het is echter niet wenselijk dat je hierop gaat micromanagen. Nogmaals, SEO is een langdurig en continu veranderend proces, sommige zoekwoorden zullen sneller stijgen dan andere. Iedere goede relatie begint met vertrouwen.

Waarom je je SEO beter kan uitbesteden

Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt is SEO een uitgebreid vakgebied, met enorm veel verschillende factoren en facetten. Het is dan ook moeilijk om het te beheersen zonder goede hulp of opleiding. Daarnaast kost het ook veel tijd. Het is een langdurig proces waarin continu geoptimaliseerd moet worden. Tijd die jij beter kan besteden aan het runnen van je business. Daarnaast heb je ook de juiste tools nodig om goed aan de slag te kunnen met je rankings. De kosten van deze tools lopen vaak al hoog op. Je wilt namelijk actief kunnen bijhouden waar je op ranked en waar extra aandacht nodig is. Daarnaast kost het vaak ook weer tijd om deze tools te leren gebruiken. Genoeg redenen dus om je zoekmachine optimalisatie uit te besteden. Op de lange termijn bespaart het je geld in plaats van dat het je geld kost.

Vind snel en makkelijk een SEO specialist

Door de enorme vraag naar goede SEO specialisten is het aanbod ook enorm. Wij hebben een selectie gemaakt van de beste specialisten. Door bovenstaand formulier in te vullen krijg je snel 3 offertes toegestuurd. Hieruit kan jij de partij kiezen die het beste bij je past. Twijfel niet langer en kom hoger in Google!

Veel gestelde vragen over zoekmachine optimalisatie

Over het algemeen zul je altijd een kleine periode hebben waarin het marketing bureau jouw business eerst even beter moet leren kennen. Je zult er zelf ook gebaat mee zijn om even persoonlijk kennis te maken. We raden daarom ook af om een week voordat je campagnes wilt starten op zoek te gaan naar een marketing bureau. Er zit vaak tijd in opstart en strategie, dus plan dit even goed vooruit!

Overstappen van marketing bureau is over het algemeen geen probleem. Ga wel even na wat de opzegtermijn is van je huidige contract met je bestaande marketing bureau. Probeer met je vorige marketing bureau af te spreken of zij de inhoud van voorgaand werk willen overdragen. Denk aan opgezette campagnes (beide onsuccesvolle en succesvolle) – hier kan jouw nieuwe partner learnings uit halen om sneller resultaten te boeken.

marketingkaart.nl opereert volledig onafhankelijk van alle marketing bureau's in Nederland. Wij zien welke marketing bureau's beschikbaar zijn en goed zijn in het uitvoeren van jouw opdracht. Wij maken een koppeling tussen jou en drie marketing bureau's waardoor er een win-win situatie ontstaat. Deze onderlinge concurrentie van marketing bureau's uit jouw regio die jouw opdracht graag willen hebben, zorgt er namelijk voor dat de prijs een stuk beter wordt voor jou!