✓ gratis - ✓ vrijblijvend
Veilig
SSL beveiligd
De laatste aanvraag
was 14 minuten geleden
We hoeven het belang van hoog in Google staan niet te benadrukken. Hoog ranken op relevante zoekwoorden zorgt voor meer waardevol verkeer. Verkeer met, hopelijk, een koopintentie. Door te adverteren op Google kan jij, tegen betaling, bovenaan staan op deze relevante zoekwoorden. Een adwords campagne is een van de snelste manieren om resultaat te behalen voor je organisatie.
Zoals je wellicht weet verdient Google zijn geld voornamelijk met het aanbieden van advertentieruimte op hun site, en andere sites die bij hun aangesloten zijn. Deze “bieding” wordt gefaciliteerd in Google Adwords. Het programma waarmee ondernemers en marketingbureaus hun advertenties opzetten en managen. Google Adwords gaat echter verder dan de standaard zoekadvertenties die je ziet als je bijvoorbeeld op laptop kopen zoekt. Je kan met Google Adwords ook:
Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw advertentie bovenaan komt te staan? Google werkt met een biedingen systeem. Stel je wilt bijvoorbeeld een zoekcampagne aanmaken, en het zoekwoord waarmee jij gevonden wilt worden is “zoekmachine adverteren”. De kans is aanwezig dat er al andere bedrijven adverteren op die zoekterm, je zal dus hoger moeten bieden. Je betaald dus meer per click omdat er andere bedrijven zijn die ook zichtbaar zijn op die zoekterm.
Zoals al eerder gezegd helpt adverteren op Google je met het aantrekken van relevant zoekverkeer. Het is namelijk zonde om een mooie website te hebben die niemand vind. Het is natuurlijk ook mogelijk om SEO in te zetten voor je website, waarbij je in principe niet betaald voor je websitebezoekers, echter duurt het vaak lang voordat je de eerste SEO resultaten boekt. Wij adviseren daarom altijd om zowel met SEO als met Google Adwords aan de slag te gaan.
Er zitten echter meerdere voordelen aan het adverteren op Google. Zo is alles meetbaar, je kan precies zien hoe goed je advertenties en campagnes presteren. Hierbij gaat het verder dan meten hoeveel bezoekers op je website terecht zijn gekomen, je kan namelijk ook meten hoeveel van de mensen die op je advertentie hebben geklikt iets hebben gekocht. Zo heb je al snel inzichtelijk of je een succesvolle campagne hebt of niet, en kun je tijdig bijsturen waar nodig. Zo zorg je ervoor dat je je budget nuttig gebruikt.
Daarnaast kun je per campagne een dagbudget instellen, zo weet je iedere maand wat je maximaal kwijt bent aan adverteren op Google en kom je nooit voor onaangename verrassingen te staan. Het goed kunnen doormeten van gegevens maakt zoekmachine adverteren waardevoller dan bijvoorbeeld adverteren in traditionele media. Je weet bij traditionele media namelijk nooit zeker hoeveel mensen je advertentie hebben gezien en of ze over zijn gegaan op actie.
Zoals met zoveel marketingtools kost het tijd om Google Adwords meester te maken. Het is een proces van trial en error. Dit vooral door de vele opties die je tot je beschikking hebt. Je moet weten welke gegevens je wanneer moet raadplegen en hoe je deze moet interpreteren. Daarnaast ziet de Google Adwords specialist sneller kansen. Wanneer je net begint met adverteren in Google zal je meteen voor, volgens jou, waardevolle zoekwoorden gaan. Hierdoor betaal je vaak meer voor een click. De adwords specialist zal dit budget waarschijnlijk spreiden over meerdere campagnes, hierbij focussen op goedkopere zoekwoorden, waar weliswaar minder zoekvolume opzit, maar wel een duidelijke koopintentie. Hierdoor haal je meer waarde uit je budget.
Daarnaast heeft de adwords specialist de kennis en ervaring om de verschillende advertentie manieren op elkaar af te stemmen. Zo krijg je in plaats van 5 losse campagnes een overkoepelende strategie, om het resultaat te maximaliseren.
Een goede SEA specialist zal jou altijd blijven adviseren. Wil jij bijvoorbeeld een specifieke productcategorie promoten? Laat dan eerst even door de SEA specialist checken of dit een goed idee is. Misschien zijn er al veel concurrenten op die categorie waardoor je onnodig veel kosten gaat maken. Dit wil je natuurlijk voorkomen.
Daarnaast zal een goede adwords specialist op de hoogte zijn van technieken om de kosten te drukken. Je kan namelijk geld besparen op je CPC (Cost Per Click) door de advertentie zo relevant mogelijk te maken. Dit kan je doen door verschillende factoren te optimaliseren. Een goede specialist is hiervan op de hoogte en zal deze kennis gebruiken om jou te adviseren en de advertenties te optimaliseren.
Als laatste zal er goed onderhoud op je campagnes worden uitgevoerd. Het zal je verbazen hoeveel marketingbureau’s enkel campagnes opzetten en er vervolgens niet meer naar omkijken. Wanneer je niks of weinig hoort van je zoekmachine adverteren specialist weet je dat er hoogstwaarschijnlijk weinig gebeurt. Zo moet je bij adwords campagnes irrelevante zoekwoorden uitsluiten, zoekwoorden die budget verbruiken maar niks opleveren, doe je dit niet dan blijf je budget verspillen. Een goede specialist weet dit en nog belangrijker, doet dit.
Er zijn ondertussen honderden partijen die pretenderen de beste Google Adwords specialist te zijn. Door onze eigen marketing ervaring weten wij als geen ander waar we op moeten letten bij het selecteren van de partijen die ook daadwerkelijk goed zijn in wat ze doen. Wij bieden jou dan ook de mogelijkheid om gratis en vrijblijvend 3 offertes aan te vragen bij partijen die weten wat ze doen. Vraag daarom direct drie offertes aan via bovenstaand formulier en haal binnen no time resultaat uit Google.
Dit verschilt heel erg in het kanaal dat je gaat inzetten voor jouw marketing. Directe performance kanalen zoals SEA of Facebook advertenties kunnen binnen een dag bijvoorbeeld al een goede ROI boeken, echter bij kanalen zoals SEO of organische social media heeft het meestal tijd nodig om te groeien, maar is de ROI op lange termijn een stuk groter. We raden daarom aan om een goede mix van kanalen in te zetten!
De marketing professionals waarmee je gaat samenwerken vinden het meestal fijn als jij ze van goede input voorziet. Heb je bijvoorbeeld brand-guidelines dan zal hier rekening mee worden gehouden. Sommige marketing bureau’s werken ook met een methode waarbij alle uitingen eerst langs jouw bedrijf gaan voor goedkeuring voordat ze ingepland worden (mocht je dit fijn vinden). Hier kan natuurlijk altijd over in dialoog gegaan worden.
Ja dat kan! Via ons formulier kun je precies aangeven wat je wilt. Heb jij een grote aanvraag? Dan koppelen wij je aan marketing bureau's die grote opdrachten zoals dit aankunnen. Je zult de marketing partner wel altijd van input en terugkoppeling moeten voorzien voor de beste resultaten te boeken.
Over het algemeen zul je altijd een kleine periode hebben waarin het marketing bureau jouw business eerst even beter moet leren kennen. Je zult er zelf ook gebaat mee zijn om even persoonlijk kennis te maken. We raden daarom ook af om een week voordat je campagnes wilt starten op zoek te gaan naar een marketing bureau. Er zit vaak tijd in opstart en strategie, dus plan dit even goed vooruit!
Overstappen van marketing bureau is over het algemeen geen probleem. Ga wel even na wat de opzegtermijn is van je huidige contract met je bestaande marketing bureau. Probeer met je vorige marketing bureau af te spreken of zij de inhoud van voorgaand werk willen overdragen. Denk aan opgezette campagnes (beide onsuccesvolle en succesvolle) – hier kan jouw nieuwe partner learnings uit halen om sneller resultaten te boeken.
marketingkaart.nl opereert volledig onafhankelijk van alle marketing bureau's in Nederland. Wij zien welke marketing bureau's beschikbaar zijn en goed zijn in het uitvoeren van jouw opdracht. Wij maken een koppeling tussen jou en drie marketing bureau's waardoor er een win-win situatie ontstaat. Deze onderlinge concurrentie van marketing bureau's uit jouw regio die jouw opdracht graag willen hebben, zorgt er namelijk voor dat de prijs een stuk beter wordt voor jou!