✓ gratis - ✓ vrijblijvend
Veilig
SSL beveiligd
De laatste aanvraag
was 14 minuten geleden
Het is een doel van veel ondernemers: hoger in Google terecht komen. Het is namelijk zonde om een mooie website te hebben die niemand weet te vinden. SEO is echter een van de moeilijkste online marketing disciplines. Het is vaak een langdurig proces waarbij continu geoptimaliseerd moet worden.
SEA staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Eigenlijk is het een verzamelnaam voor alle processen die ervoor zorgen dat jij hoger in Google terecht komt. Je optimaliseert je website zodat Google deze beter kan indexeren, dit doe je door bijvoorbeeld de juiste zoekwoorden terug te laten komen, zorgen dat je website technisch in orde is en linkbuilding. Er zijn dus meerdere factoren die ervoor zorgen dat jouw website geoptimaliseerd is voor zoekmachines.
Om het overzichtelijk te houden delen we SEO op in 3 verschillende onderdelen:
Voorheen was het mogelijk om goed te ranken door alleen goed gebruik te maken van zoekwoorden en heel veel backlinks. Er zijn echter een aantal nieuwe factoren waarmee Google, en andere zoekmachines, de waarde van je website bepaald. Zo wordt er bijvoorbeeld gekeken naar de gebruikerservaring van je bezoeker. Wanneer een bezoeker van je website veel tijd spendeert aan het lezen van pagina’s ziet Google dit als positief. Je website bevat waarschijnlijke waardevolle content: de bezoeker vindt de informatie die hij zoekt.
Ook wordt gekeken naar het aantal pagina’s die een gebruiker bezoekt. Hoe meer tijd er wordt doorgebracht op je website, hoe beter Google je website indexeert. Voor Google draait het namelijk allemaal om waarde. De website’s die de meeste waarde toevoegen staan dan ook hoger in Google. Website’s die meteen worden weggeklikt omdat ze niet voldoen aan de verwachtingen van de bezoeker staan natuurlijk onderaan. Een goede SEO specialist weet hier natuurlijk alles vanaf en zal dit meenemen in zijn advies.
Wanneer je iemand inschakelt om je te helpen bij je zoekmachine marketing heb je vaak een keuze. Je kan je laten adviseren, of je besteed de SEO werkzaamheden volledig uit. Vaak maakt dit voor de eerste stap van de werkzaamheden niet uit. De SEO specialist zal namelijk altijd beginnen met het maken van een analyse. Hij of zij brengt de huidige situatie inzichtelijk en signaleert snelle verbeterpunten: quick wins. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar zoekwoorden waar je momenteel al op ranked en relevante zoekwoorden waar nu nog geen vindbaarheid op is gecreëerd. Vaak wordt hierna een prioriteitenlijst gemaakt van zoekwoorden die optimalisatie kunnen gebruiken. Hiermee gaat hij of zij aan de slag. Als je alleen advies wilt, zal hij je handvatten meegeven om er zelf mee te werken. Wij raden altijd aan om het door een professional te laten uitvoeren. Het kost waarschijnlijk meer geld, maar het levert ook veel op.
Zoals bij iedere zakelijke relatie is het belangrijk dat er een open en eerlijke communicatie plaatsvindt. Het is belangrijk dat de specialist realistische verwachtingen schept. SEO is een langdurig proces, je kan dus niet al na een maand verwachten dat je bovenaan in Google staat. Aan de SEO specialist de taak om te kijken wat er wel mogelijk is, en op welke zoekwoorden potentie zit. Daarnaast mag je verwachten dat je regelmatig geupdate wordt over de status van het proces. Ook bij zoekmachine optimalisatie is het mogelijk om de resultaten te monitoren. Zie je namelijk een stijging in organisch verkeer naar je website? Dan weet je dat de werkzaamheden zijn vruchten afwerpen. Ook kan een goede SEO specialist zien of je site hoger in Google terecht komt op de bepaalde zoekwoorden. Het is echter niet wenselijk dat je hierop gaat micromanagen. Nogmaals, SEO is een langdurig en continu veranderend proces, sommige zoekwoorden zullen sneller stijgen dan andere. Iedere goede relatie begint met vertrouwen.
Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt is SEO een uitgebreid vakgebied, met enorm veel verschillende factoren en facetten. Het is dan ook moeilijk om het te beheersen zonder goede hulp of opleiding. Daarnaast kost het ook veel tijd. Het is een langdurig proces waarin continu geoptimaliseerd moet worden. Tijd die jij beter kan besteden aan het runnen van je business. Daarnaast heb je ook de juiste tools nodig om goed aan de slag te kunnen met je rankings. De kosten van deze tools lopen vaak al hoog op. Je wilt namelijk actief kunnen bijhouden waar je op ranked en waar extra aandacht nodig is. Daarnaast kost het vaak ook weer tijd om deze tools te leren gebruiken. Genoeg redenen dus om je zoekmachine optimalisatie uit te besteden. Op de lange termijn bespaart het je geld in plaats van dat het je geld kost.
Door de enorme vraag naar goede SEO specialisten is het aanbod ook enorm. Wij hebben een selectie gemaakt van de beste specialisten. Door bovenstaand formulier in te vullen krijg je snel 3 offertes toegestuurd. Hieruit kan jij de partij kiezen die het beste bij je past. Twijfel niet langer en kom hoger in Google!
Dit verschilt heel erg in het kanaal dat je gaat inzetten voor jouw marketing. Directe performance kanalen zoals SEA of Facebook advertenties kunnen binnen een dag bijvoorbeeld al een goede ROI boeken, echter bij kanalen zoals SEO of organische social media heeft het meestal tijd nodig om te groeien, maar is de ROI op lange termijn een stuk groter. We raden daarom aan om een goede mix van kanalen in te zetten!
De marketing professionals waarmee je gaat samenwerken vinden het meestal fijn als jij ze van goede input voorziet. Heb je bijvoorbeeld brand-guidelines dan zal hier rekening mee worden gehouden. Sommige marketing bureau’s werken ook met een methode waarbij alle uitingen eerst langs jouw bedrijf gaan voor goedkeuring voordat ze ingepland worden (mocht je dit fijn vinden). Hier kan natuurlijk altijd over in dialoog gegaan worden.
Ja dat kan! Via ons formulier kun je precies aangeven wat je wilt. Heb jij een grote aanvraag? Dan koppelen wij je aan marketing bureau's die grote opdrachten zoals dit aankunnen. Je zult de marketing partner wel altijd van input en terugkoppeling moeten voorzien voor de beste resultaten te boeken.
Over het algemeen zul je altijd een kleine periode hebben waarin het marketing bureau jouw business eerst even beter moet leren kennen. Je zult er zelf ook gebaat mee zijn om even persoonlijk kennis te maken. We raden daarom ook af om een week voordat je campagnes wilt starten op zoek te gaan naar een marketing bureau. Er zit vaak tijd in opstart en strategie, dus plan dit even goed vooruit!
Overstappen van marketing bureau is over het algemeen geen probleem. Ga wel even na wat de opzegtermijn is van je huidige contract met je bestaande marketing bureau. Probeer met je vorige marketing bureau af te spreken of zij de inhoud van voorgaand werk willen overdragen. Denk aan opgezette campagnes (beide onsuccesvolle en succesvolle) – hier kan jouw nieuwe partner learnings uit halen om sneller resultaten te boeken.
marketingkaart.nl opereert volledig onafhankelijk van alle marketing bureau's in Nederland. Wij zien welke marketing bureau's beschikbaar zijn en goed zijn in het uitvoeren van jouw opdracht. Wij maken een koppeling tussen jou en drie marketing bureau's waardoor er een win-win situatie ontstaat. Deze onderlinge concurrentie van marketing bureau's uit jouw regio die jouw opdracht graag willen hebben, zorgt er namelijk voor dat de prijs een stuk beter wordt voor jou!